1.   Popis placené služby zálohování do cloudu

Zálohování všech dat Imesu do cloudu v našem datovém centru je osvědčeným řešením, jak automaticky zajistit maximální bezpečnost svých dat, ať už jde o selhání serveru, vyhoření serverovny, fyzické ukradení serveru, zavirování serveru a jiné nepředvídatelné události…

 

 

-          zálohování dat Imesu probíhá každý den, čas lze zvolit v plánovači Imesu

-          uchováváme posledních 7 denních záloh

-          data jsou před vlastním přenosem do cloudu zaheslována a vlastní přenos dat přes internet je šifrovaný

-          data jsou bezpečně uložena v našem vlastním datovém centru v České republice

-          na vyžádání Vám data vystavíme

 

1.1.       Zálohování do cloudu

·         Předpoklady

Musí být platná licence v marketu IMES a zálohy se musí provádět přes Imes službu. Na serveru by měla být přístupná úloha 7za.exe. Firewall nesmí blokovat port 58123, 55536, 55537 na odeslání.

·         Nastavení

V menu Archivace a obnova/Archivace a zálohování je nová možnost Cloud záloha. Lze nastavit záloha do IMES Cloud, Azure Drive, Google drive. Vždy musí být zatrženo Imes služba.

·         Otestování funkčnosti cloudu

Přes menu test cloudu, lze otestovat spojení na cloud. Program odešle malý testovací soubor na cloud (imes.ini). Test by se měl provádět na počítači, kde je umístěná služba.

·         Co se archivuje na cloud

Archivuje se denní archiv. Na cloudu se uloží 7 záloh databáze, které se jednou za 7 dní přepíšou. Soubor na cloudu je uložený ve formě 7Zip a zaheslován. Pokud 7za.exe na serveru nebude existovat, použije se dle nastavení komprese.

·         V případě neúspěchu se do Software OK Příbram odešle email o neúspěšném odeslání archivu s popisem chyby.

·         rozdíl mezi cloud IMES a záloh do ostatních cloudů (azure,google). Zálohy v IMES cloud jsou uloženy na zařízeních ve firmě Software OK Příbram a denně je kontrolováno, jestli se záloha provedla. Na ostatních zařízeních není jisté kde se archív nalézá a monitoring záloh si obsluha provádí ve vlastní režii.

·         Manuální kontrola záloh lze provést v menu Info záloh.

1.2.       Odeslání záloh pro ověření problému s IMES

V menu Nápověda/Záloha databáze do cloudu k ověření. Zobrazí se formulář ve kterém se popíše problém, proč se záloha odesílá. Program v plánovači po odeslání nastaví úlohu ZAL na odeslání dat a služba IMES následně vytvoří zálohu ve formě 7Zip a odešle na náš cloud. Po odeslání zálohy do cloudu, bude odeslán mail na hotline@softok.cz s informací o odeslání zálohy a s popsaným popisem

 

 

Pokud je třeba odeslat zálohu v jiný než aktuální čas, lze naplánovat úlohu ZAL v hlavním okně Imesu menu systém/plánovač úloh

 

1.3.       Menu spuštění manuální zálohy.

Lze zvolit manuální zálohu přes menu, které se objeví v momentě, kdy uživatel vstoupí na záznam s manuální zálohou.